منو اصلی
دستورالعمل جابحائی تاکسی
شکایات
رانندگان
صدور پروانه بهره برداری تاکسی
آیین نامه تبصره 1 ماده 31 و 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی
تهیه فرم
خرداد 96
دفترچه تخلفات اتوبوس
اتوبوس
رانندگان
شهرداري شيراز
دفترچه جدول تخلفات
بهره برداری از دستگیره های محافظ مسافرین برای تبلیغات داخل اتوبوس
روند معاینه فنی
مرکز شماره 1
خرید تجهیزات و نصب شیر PRD مخازن ذخیره گاز جایگاه CNG والفجر
آشنایی با سازمان
معرفی سازمان
شهروندان
معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز
شرایط استعلام بهای خرید قطعات و تعمیرات جایگاه شهدای والفجر
شرایط استعلام جایگاه های سی ان جی بهارستان و مطهری
دستورالعمل اجرايي نحوه تاسیس و بهره برداری شرکت های خصوصی و تعاونی حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز و حومه
آئین نامه حمل و نقل بار و مسافر جاده ای
چارت سازمان
صدور پروانه بهره برداری اتوبوس
کمیته انضباطی
مرکز شماره 2
نحوه ارایه شکایات
نرخ نامه معاینه فنی
قوانین
قانون اساسی ایران
تاکسی
دفترچه تخلفان تاکسی
شهروندان
قوانین و مقررات
روند انجام تست ادواری خودروهای گازسوز(CNG)
دستورالعمل ماده 3آئین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی
اساسنامه سازمان
کارکنان
بهره برداری از مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شماره یک
تاسیس شرکت حمل و نقل
مرکز شماره 3
کارکنان
آئین نامه ها
پیام در تارنمای سازمان
دبیرخانه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور
آئين نامه راهنمايي و رانندگي
بخش نامه ها
نحوه ارائه شکایات
مرکز شماره 4
توسعه و نو سازی
قوانین
مركز كنترل ترافيك شيراز
منشور اخلاقی
شیوه نامه ها
سامانه 137
برون سازمانی
روند صدور مجوز و احداث مرکز معاینه فنی خودرو های سبک
آئین نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی
جایگاههای سوخت
تلفن گویا
مراکز معاینه فنی شیراز
مدیران
درون سازمانی
آئین نامه اعطای وکالت
قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت
آئین نامه مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر و حومه
اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور
بخش نامه ها
امور حقوقی
قانون هدفمند کردن یارانه ها
واحد های گشتی
اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور
نکات قانونی در مواقع بروز تصادف
ضوابط و مقررات
آيين نامه اجرايي نحوه انجام معاينه و صدور برگ معاينه فني خودرو
قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی
جدول تخلفات
دفاتر مناطق
اتحاديه سازمانهاي حمل و نقل همگاني كشور
صدور مجوز
آئین نامه اجرائی قانون مدیریت توسعه حمل و نقل سوخت
گزارش عملکرد
جزئیات کامل افزایش نرخ جرایم رانندگی بر اساس واحد پولی ریال
سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور
دستور العمل ها
شرايط مناقصه
دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداري ها و دهياري های کشور
قانون تجارت
شرايط مزایده
قانون مدنی
خدمات رفاهی
قانون کار
پروژه های در دست اقدام
قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه زمینی
قانون استفاده اجباری از کمر بند و کلاه ایمنی
اشیای جا مانده در ناوگان
معاینه فنی
نقشه شهر شیراز
تارنماهاي مرتبط
اخبار

26 آذر روز حمل و نقل گرامی باد
|همایش ملی روز حمل و نقل|
*.*
مهندس ناصری سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک در همایش روز ملی حمل و نقل:
 
🔹بر اساس آمارها شهر شیراز نیازمند ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس است.
 
🔸در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در شیراز خدمات رسانی می کنند که ۵۰۰ دستگاه از این تعداد فرسوده اند و بیش از ۱۵ سال عمر دارند.
 
 🔹برای حل مشکل ترافیک باید به تقویت حمل و نقل عمومی و نوسازی آن توجه ویژه داشته باشیم.
 
 
 دکتر دستغیب رییس شورای شهر شیراز در همایش روز ملی حمل و نقل:
 
🔹آموزش فرهنگ ترافیک شهروندی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، کلید طلایی حل مشکل ترافیک کلانشهر شیراز  و از اولویت های شورای شهر است.
 
 
سردار گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در همایش روز ملی حمل و نقل:
 
🔸بر اساس مستندات اداره بهزیستی،  ۲۷۰ هزار معلول جسمی- حرکتی ناشی از تصادفات در استان فارس وجود دارد که زیبنده این استان فرهنگی نیست و هزینه های مادی و معنوی بسیاری نیز برای خانواده فرد معلول و اجتماع به دنبال دارد.
 
🔹کمتر از ۲ درصد از موتورسیکلت سواران فارس از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.
 
🔸برای کاهش میزان تصادفات باید با هم‌اندیشی و تعامل دستگاه های متولی گام‌های عملی برداشت و خدمت‌رسانی در این زمینه را توسعه بخشید.
 
دکتر قائدی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در همایش روز ملی حمل و نقل:
 
🔹در راستای توسعه حمل‌ونقل پایدار، حرکت به سمت شهر هوشمند و هوشمندسازی معابر در دستور کار قرار دارد.
 
🔸سازوکار تأمین و توزیع «کارت هوشمند شهروندی» برای بهره‌گیری از همه خدمات شهری از جمله مترو و تاکسی و اتوبوس باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.
 
🔹ساماندهی و هوشمندسازی وضعیت کمربندی شیراز به ویژه اصلاح ورودی شهرک های اطراف باید مورد توجه جدی شهردار و اداره‌کل راه و شهرسازی باشد.
 
🔸اداره‌کل راه و شهرسازی هنوز عملیات اجرایی احداث ۳ تقاطع‌ غیر هم‌سطح کمربندی شیراز را آغاز نکرده است.
 
🔹شرایط مکانی و زمانی تردد وانت‌بارها و کامیون‌های درون شهری برای کنترل ترافیک نیازمند ساماندهی است.
 
🔸مصوبات شورای ترافیک استان فصل‌الخطاب دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
 
 
مهندس اسکندرپور شهردار شیراز در همایش روز ملی حمل و نقل:
 
🔹برای حل مشکل ترافیک در هسته مرکزی شیراز باید به سمت هوشمندسازی شهر و توسعه حمل و نقل ریلی برویم.
 
🔸علت کندی توسعه خطوط مترو هزینه بالای احداث آن است. ظرف سه سال آینده برای ایجاد دو خط جدید مترو نیازمند 7 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.
 
🔹در کوتاه مدت باید فاصله زمانی واگن های مترو را به 15 دقیقه و در درازمدت به استاندارد آن یعنی حدود 3 دقیقه برسانیم.
 

 

تاریخ ثبت خبر : 1396/10/05 -   تاریخ خبر : 1396/09/26 - کد خبر : 21474 تعداد بازدید : 36
تازه های حمل و نقل جهان
فودر
  نظرات و پیشنهادات
اطلاعات تماس

 

شهروندان عزیز می توانند با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را یاری نمایند.

پست الکترونیک : shiraz.bus@uicb.ir

 

تلفن : 5-38232723
نمابر : 38239498
شیراز -  شهرک والفجر - بلوار شهدای اتوبوسرانی - سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر دورن شهری شیراز
طراحی - اجراو پشتیبانی : سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز www.shiraz.ir/ptransport