منو اصلی
دستورالعمل جابحائی تاکسی
شکایات
رانندگان
صدور پروانه بهره برداری تاکسی
آیین نامه تبصره 1 ماده 31 و 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی
تهیه فرم
خرداد 96
دفترچه تخلفات اتوبوس
اتوبوس
رانندگان
شهرداري شيراز
دفترچه جدول تخلفات
بهره برداری از دستگیره های محافظ مسافرین برای تبلیغات داخل اتوبوس
روند معاینه فنی
مرکز شماره 1
خرید تجهیزات و نصب شیر PRD مخازن ذخیره گاز جایگاه CNG والفجر
آشنایی با سازمان
معرفی سازمان
شهروندان
معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز
شرایط استعلام بهای خرید قطعات و تعمیرات جایگاه شهدای والفجر
شرایط استعلام جایگاه های سی ان جی بهارستان و مطهری
دستورالعمل اجرايي نحوه تاسیس و بهره برداری شرکت های خصوصی و تعاونی حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز و حومه
آئین نامه حمل و نقل بار و مسافر جاده ای
چارت سازمان
صدور پروانه بهره برداری اتوبوس
کمیته انضباطی
مرکز شماره 2
نحوه ارایه شکایات
نرخ نامه معاینه فنی
قوانین
قانون اساسی ایران
تاکسی
دفترچه تخلفان تاکسی
شهروندان
قوانین و مقررات
روند انجام تست ادواری خودروهای گازسوز(CNG)
دستورالعمل ماده 3آئین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی
اساسنامه سازمان
کارکنان
بهره برداری از مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شماره یک
تاسیس شرکت حمل و نقل
مرکز شماره 3
کارکنان
آئین نامه ها
پیام در تارنمای سازمان
دبیرخانه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور
آئين نامه راهنمايي و رانندگي
بخش نامه ها
نحوه ارائه شکایات
مرکز شماره 4
توسعه و نو سازی
قوانین
مركز كنترل ترافيك شيراز
منشور اخلاقی
شیوه نامه ها
سامانه 137
برون سازمانی
روند صدور مجوز و احداث مرکز معاینه فنی خودرو های سبک
آئین نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی
جایگاههای سوخت
تلفن گویا
مراکز معاینه فنی شیراز
مدیران
درون سازمانی
آئین نامه اعطای وکالت
قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت
آئین نامه مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر و حومه
اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور
بخش نامه ها
امور حقوقی
قانون هدفمند کردن یارانه ها
واحد های گشتی
اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور
نکات قانونی در مواقع بروز تصادف
ضوابط و مقررات
آيين نامه اجرايي نحوه انجام معاينه و صدور برگ معاينه فني خودرو
قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی
جدول تخلفات
دفاتر مناطق
اتحاديه سازمانهاي حمل و نقل همگاني كشور
صدور مجوز
آئین نامه اجرائی قانون مدیریت توسعه حمل و نقل سوخت
گزارش عملکرد
جزئیات کامل افزایش نرخ جرایم رانندگی بر اساس واحد پولی ریال
سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور
دستور العمل ها
شرايط مناقصه
دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداري ها و دهياري های کشور
قانون تجارت
شرايط مزایده
قانون مدنی
خدمات رفاهی
قانون کار
پروژه های در دست اقدام
قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه زمینی
قانون استفاده اجباری از کمر بند و کلاه ایمنی
اشیای جا مانده در ناوگان
معاینه فنی
نقشه شهر شیراز
تارنماهاي مرتبط
اخبار

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
| از جایگزینی بیمه نامه های کاغذی شخص ثالث با کارت های الکترونیکی در آینده نزدیک خبر داد.|
*بیمه‌مرکزی طرح جایگزینی بیمه‌نامه‌های کاغذی با کارت‌های الکترونیک را در دستور ‌کار قرار داده*

بیمه نامه شخص ثالث کارت الکترونیکی می شود

تهران- ایرنا- رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از جایگزینی بیمه نامه های کاغذی شخص ثالث با کارت های الکترونیکی در آینده نزدیک خبر داد.

«عبدالناصر همتی» امروز به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: اکنون بیمه شخص ثالث به صورت کاغذی به همراه تعدادی کوپن ارایه می‌شود که مشکلاتی را برای بیمه‌گذاران و شرکت‌های بیمه به همراه می آورد و متناسب با فناوری ‌های روز نیست.
وی افزود: بیمه‌مرکزی طرح جایگزینی بیمه‌نامه‌های کاغذی با کارت‌های الکترونیک را در دستور ‌کار قرار داده که با توجه به ابعاد مختلف آن، گستردگی بیمه‌های شخص ثالث در کشور و شمار قابل توجه سازمان ها و نهادهای درگیر هنوز در مرحله مطالعه و امکان سنجی است.
وی تاکید کرد با اجرای این طرح، شبکه فروش شرکت‌های بیمه، طبق روال معمول، نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می کنند و در پایان، به جای بیمه نامه کاغذی، کارت الکترونیکی می دهند. 
همتی یادآوری کرد: تغییر شکل بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از شکل کاغذی به کارت الکترونیکی، موضوعی متفاوت از صدور این بیمه‌نامه به صورت اینترنتی است.

** فروش محصولات بیمه ای در قالب استارتاپ ها مورد تایید بیمه مرکزی نیست
رییس کل بیمه مرکزی در مورد بازاریابی برخط (آنلاین) محصولات بیمه‌ای گفت: بر اساس ماده 66 قانون تاسیس بیمه‌مرکزی ایران و بیمه‌گری، عرضه بیمه فقط توسط موسسه های بیمه، کارگزاران و نمایندگان بیمه مجاز است که تغییری در این قانون و سیاست‌های بیمه‌مرکزی صورت نگرفته است.
همتی اضافه کرد: بازاریابان اعم از اینترنتی و غیراینترنتی حق فروش محصولات بیمه را نداشته و فقط در امر بازاریابی برای موسسه های بیمه، کارگزاران و نمایندگان بیمه می‌توانند فعالیت کنند اما با توجه به تحولاتی که در امر فروش اینترنتی محصولات مختلف و از جمله خدمات بیمه‌ای ایجاد شده، ضروری است شرکت های بیمه نسبت به ایجاد زیرساخت لازم برای گسترش شیوه فروش اینترنتی و برخط محصولات بیمه‌ای برای نمایندگان خود و کارگزاران بیمه همکار اقدام کنند. 
همتی تاکید کرد «عرضه انواع بیمه توسط شرکت های آی.تی معروف به استارت آپ‌ها مورد تایید بیمه‌مرکزی نیست و مسوولیت تخطی از این ضابطه بر عهده نماینده بیمه همکار و شرکت بیمه متبوع آن خواهد بود.
رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: چنانچه عرضه خدمات بیمه‌ای به صورت الکترونیکی از سوی شرکت بیمه یا نماینده وی و یا کارگزار بیمه دارای مجوز بوده باشد منطبق با مقررات مربوط خواهد بود و بیمه مرکزی درباره سایر شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، مسوولیتی ندارد.
وی یادآوری کرد: فعالیت این شرکت ها می‌تواند از طریق دریافت مجوز کارگزاری یا نمایندگی بیمه صورت گیرد. آنچه در این حالت تفاوت خواهد داشت، شیوه بازاریابی بیمه خواهد بود و در صورتی که درخواست این شرکت ها واصل شود بیمه مرکزی در چارچوب مقررات کارگزاری بیمه نسبت به بررسی و صدور مجوز برای ایجاد کارگزاری اقدام می کند.

** رفع ابهام از فعالیت های بازاریابی بیمه توسط نمایندگان فروش بیمه های عمر
رییس کل بیمه مرکزی درباره فعالیت بازاریابی بیمه نمایندگان فروش بیمه‌های عمر و نیز نمایندگان حقیقی فاقد حق صدور و دفترکار در دفترهای خدمات پیشخوان دولت که سبب بروز برخی نگرانی ها در شبکه فروش بیمه شده است، توضیح داد: شورای عالی بیمه در سال 1395با هدف حذف هزینه‌های زائد نمایندگان فاقد مجوز صدور، مقررات تنظیم امور نمایندگی بیمه را اصلاح کرد.
همتی افزود: بر این اساس مقرر شد «موسسه های بیمه می‌توانند آن دسته از نمایندگان بیمه حقیقی را که مجوز صدور بیمه نامه ندارند، از شرط تامین دفتر موضوع این بند معاف کنند» و از طرف دیگر نمایندگان فروش بیمه‌های عمر (مشمولان آیین نامه شماره 54) نیز از سال 1385 الزامی به داشتن دفتر کار نمایندگی ندارند و به امر بازاریابی و فروش بیمه‌های عمر مشغولند.
وی افزود: بر این اساس این نمایندگان که آموزش و آزمون نمایندگی بیمه را طی کرده‌اند می‌توانستند در هر نقطه و مکانی مانند دفتر سایر نمایندگان و کارگزاران بیمه و همچنین دفتر پیشخوان، بازاریابی بیمه را انجام دهند.
«نامه نگاری اخیر بیمه‌مرکزی در این زمینه ابلاغیه جدید نیست و فقط پاسخ یک استعلام به شمار می رود».
همتی گفت: تعیین محل فعالیت نمایندگی بیمه و امکان همکاری آنها با دفتر پیشخوان و مرکزهای مشابه به توافق شرکت بیمه و نمایندگی وی ارتباط دارد و بیمه مرکزی در این زمینه هیچگونه اولویت یا ترجیحی برای دفترهای پیشخوان در نظر ندارد.
به گزارش ایرنا, آیین نامه شماره 54 مربوط به نمایندگی فروش بیمه های عمر شورای عالی بیمه است که در اجرای بند 5 ماده 17 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری در جلسه دوازدهم اردیبهشت 1385 تصویب شد. 
در ماده8 این آیین نامه آمده است «نماینده فروش به داشتن محل کار ملزم نیست».

 

تاریخ ثبت خبر : 1396/05/22 -   تاریخ خبر : 1396/05/21 - کد خبر : 19354 تعداد بازدید : 42
تازه های حمل و نقل جهان
فودر
  نظرات و پیشنهادات
اطلاعات تماس

 

شهروندان عزیز می توانند با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را یاری نمایند.

پست الکترونیک : shiraz.bus@uicb.ir

 

تلفن : 5-38232723
نمابر : 38239498
شیراز -  شهرک والفجر - بلوار شهدای اتوبوسرانی - سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر دورن شهری شیراز
طراحی - اجراو پشتیبانی : سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز www.shiraz.ir/ptransport